جستجو کردن
Close this search box.

اصول استفاده از آسانسور


اصول استفاده ار اسانسور

[vc_row][vc_column][us_image image=”6799″ size=”us_768_0″ align=”center” style=”outlined” animate=”afc”][us_separator size=”small”][vc_column_text]استفاده از آسانسور نیز مانند هر وسیله ی دیگری دارای اصول و قواعدی است که رعایت کردن آن می تواند استفاده از این وسیله را دلپذیر تر کرده و ضمن راحتی خود به حقوق دیگران هم احترام گذاشت.

 استفاده از آسانسورچه اصولی دارد

1- برای ورود به آسانسور بهتر است که در طرفین درب ورودی بایستیم و راه را برای کسانی که قصد خروج دارند باز کنیم. چرا که حق تقدم با افرادی است که قصد خروج دارند. تصویر زیر به خوبی گویای نحوه ی ورود به آسانسور و خروج از آن می باشد.

ورود و خروج آسانسور

2- جلوی درب طبقات آسانسور یک پنل شستی احضار قرار دارد، این پنل از دو شستی با فلش های رو به بالا و پایین تشکیل شده است. با توجه به این که به کدام طبقه می خواهیم برویم، صرفا دکمه هم جهت با مسیر خودمان را می زنیم، اگر قصد رفتن به طبقات بالا را داریم، کلید بالا را فشار می دهیم و در صورتی که می خواهیم به طبقات پایین برویم کلید پایین را می فشاریم.

اگر متناسب با جهت خود کلید بالا و پایین را نزنید آسانسور یک توقف بی مورد خواهد داشت که وقت دیگران را خواهد گرفت!

کارکرد دو کلید بیرون از آسانسور

3- درون آسانسور معمولا جهت ایستادن رو به روی درب ورودی است، مگر اینکه به دلیل خاصی این امکان فراهم نباشد. باید در حد امکان فاصله با دیگران را رعایت کرد تا حس امنیت به ویژه در خردسالان و بانوان جوان ایجاد شود. در اصل رعایت بیشترین فاصله ی ممکن به ویژه در هنگامی که فقط دو یا سه نفر درون آسانسور هستند نشانه ی ادب و شخصیت شماست. با افزایش یافتن نفرات درون آسانسور فاصله کاهش می یابد اما در شلوغ ترین حالت هم رعایت فاصله و عدم برخورد با دیگران ضروریست.

اصول ایتادن در آسانسور

4- فضای کوچک آسانسور جای مناسبی برای صحبت کردن با موبایل نیست پس کافیست اندکی صبر کنید و بعد از پیاده شدن از آسانسور مکالمه ی خود را انجام دهید تا به حقوق دیگران احترام گذاشته باشید. در صورتی که از کیف یا کوله پشتی استفاده می کنیم بایستی دقت کنید که به دیگران برخورد نکند به ویژه خردسالان که ممکن است به صورت یا بدنشان آسیب برساند.

اصول استادن در آسانسور

5- اگر درون آسانسور های مجاز حمل بار مثلا در فروشگاه های بزرگ یا فرودگاه ها و.. چمدان یا چرخ دستی همراه داریم باید وسایل خود را در کمترین فاصله از خود نگه داریم تا برای دیگران ایجاد مزاحمت نکنیم به ویژه در هنگام سوار و پیاده شدن.

حمل بار در آسانسور

6- نباید درون آسانسور جلوی پنل کلید ها بایستیم جز در حالتی که به علت شلوغی چاره ای نداشته باشیم، در این حالت هم باید حقوق دیگران برای فشردن کلید طبقه مورد نظرشان رعایت کنیم.

 

7- اگر با دیگران به طور اتفاقی چشم در چشم شدیم مانند همه ی فضا های کوچک و بسته ی دیگر لبخند کوتاه و سپس معطوف کردن نگاه به سمتی دیگر به ویژه از جانب آقایان نشانه ی ادب و احترام به دیگران است تا احساس امنیت به ویژه در خردسالان و خانم ها ایجاد کنیم

 

8- کشیدن درب آسانسور قبل از رسیدن کابین در دراز مدت سبب خرابی قفل و تحمیل هزینه به ساکنین خواهد شد.باید تا توقف کامل آسانسور صبر کنید و بعد اقدام به باز کردن درب کنید.

 

9- فشردن مکرر کلید بیرونی آسانسور هیچ تاثیری در زودتر رسیدن کابین ندارد و یکبار روشن کردن آن برای فراخوانی کابین کافی است.

 

10- هنگام وارد شدن به آسانسور ادب حکم می کند که اجازه دهیم اول شخصی که زودتر وارد شده کلید طبقه مورد نظر خود را بفشارد و بعد ما کلید مورد نظر خود را بزنیم

 

11- هنگامی که شخصی دوان دوان در حال رسیدن به آسنسور است حکایت از عجله داشتن وی دارد می توان با زدن دکمه باز شدن درب آسانسور مکث کوتاهی کرد تا سوار شود.

 

12- آسانسور هواپیما نیست که در صورت جا ماندن از پرواز نتوانید به مقصد برسید هنگامی که درون آسانسور هستید متوقف کردن آسانسور جهت رسیدن همراهانمان نقض حقوق دیگر افراد حاضر در آسانسور است.

 

13- هنگامی که درون آسانسور هستیم خودمان موظف به فشردن کلید طبقه مورد نظرمان هستیم، شخصی که کنار پنل ایستاده مسئول این کار نیست و برای این کار استخدام نشده!!!!

 

14- وقتی به آسانسور وارد می شویم اگر کلید طبقه مورد نظر ما روشن بود نیازی به فشردن مجدد کلید نیست و کابین در طبقه مورد نظر خواهد ایستاد.

 

15- اگر در هنگام رسیدن کابین جایی برای ورود نبود باید صبر کنیم و در برگشت مجدد کابین سوار شویم، هل دادن دیگران و به زور سوار شدن ضمن آسیب به آسانسور دور از شأن و شخصیت شماست.

 

16- هنگام پر بودن آسانسور، وقتی قرار است برای بازگشت مجدد آن صبر کنیم بایستی تا حرکت آسانسور صبر کنیم و بعد مجددا کلید احضار را بفشریم. فشردن کلید قبل از حرکت سبب باز شدن مجدد درب می شود و وقت دیگران را خواهد گرفت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *