جستجو کردن
Close this search box.

قیمت آسانسور 1400


قیمت جدید اسانسور 1400

آسانسور امروزه از اصلی‌ترین و مورد نیازترین بخش‌های ساختمان‌های بیش از دوطبقه است ، از آنجایی که برای خرید یک آسانسور خوب و با کیفیت در راستای استفاده‌های خانگی – اداری – و صنعتی قیمت آسانسور 1400 یکی از اصلی ترین فاکتورهای تصمیم‌گیری است در ادامه با بال ایمن فراز همراه باشید تا به بررسی قیمت آسانسور و اجزا آن بپردازیم. آسانسور از بخش‌های بسیار متنوع و مجزایی تشکیل شده و از آنجایی که بخش اعظمی ازین اجزاء وارداتی است با توجه به شرایط، قیمت‌ها غالبا درحال تغییر است.

قیمت آسانسور 1400

آسانسورها بسته به نوع کاربری و ظرفیت، نیازمند موتور با قدرت‌های مختلف ، سیم بکسل – صفحه کنترل – درب – ریل – و … دارای قیمت‌های مختلفی خواهندبود که در ادامه به بررسی بخش‌های تعیین کننده قیمت آسانسور 1400 می‌پردازیم اما برای اطلاع از قیمت‌های به‌روز با مشاوران بال ایمن فراز تماس حاصل فرمایید.

عوامل تعیین کننده در قیمت آسانسور

  1. نوع کاربری آسانسور
  2. محدودیت ساختمانی نصب آسانسور
  3. تعداد توقف آسانسور
  4. ظرفیت آسانسور
  5. نحوه نصب و اجرای آسانسور
  6. قیمت قطعات آسانسور

 

  1. نوع کاربری آسانسور

از آنجایی که کاربری ساختمان‌ها متفاوت است (مسکونی، تجاری، اداری، بیمارستانی و …)، تنوع در کاربری ساختمان‌ها یکی از عوامل  تعیین کننده مدل آسانسور (کششی – هیدرولیکی)، نحوه اجرای آسانسور و همچنین کیفیت قطعات آسانسور برای برآورده شدن نیازهای استفاده کنندگان قابل توجه است. مثلا برنامه اجرای یک آسانسور تماما شیشه‌ای در وسط یک مرکز خرید به طور کامل با پلن اجرای یک آسانسور معمولی استفاده شده در مجتمع مسکونی و ساختمان‌های اداری متفاوت است.  بدیهی است که قیمت آسانسورهای مسکونی و اداری-تجاری به واسطه نحوه اجرا و کیفیت و برندهای قطعات آسانسور استفاده شده در آنها تفاوت بسیاری با هم دارند.

  1. محدودیت ساختمانی

از محدودیت‌های رایج ساختمانی می‌توان به ارتفاع بلند ساختمان، نیم طبقه بودن ساختمان (که باعث دو یا سه درب شدن کابین آسانسور می شود)، مورب بودن چال آسانسور (که شرایط نصب خاص دارد) و …. اشاره کرد. تعیین شرکت نصب و مدل آسانسور مناسب از لحاظ کیفی و ظاهری، تعیین کننده قیمت آسانسور در مرحله قرارداد می‌باشد.

تعداد توقف آسانسور

شاخص کورس حرکتی آسانسور و تعداد طبقات، تعیین کننده بسیاری از پارامترهای استاندارد آسانسور و قطعات استفاده شده در آن می‌باشد. برخی از قطعات تاثیرگیرنده از تعداد توقف در آسانسور عبارت است از:

  • سرعت موتورآسانسور
  • نوع و تعداد ریل آسانسور
  • تعداد درب
  • متراژ سیم بکسل و تراول کابل
  • نوع گاورنر
  • نحوه اجرا و الزام رعایت پارامترهای استاندارد‌های سرعت بالای یک متر بر ثانیه

این قطعات بر اساس برند، کشور سازنده، ظرفیت و مدل دارای تنوع بسیاری می‌باشد.

 

  1. ظرفیت آسانسور

پارامتر ظرفیت آسانسور ارتباطی پیوسته با تعداد توقف دارد و در تعیین نوع موارد زیر اهمیت دارد:

  • نوع و مدل موتور
  • وزن و ساختار کابین
  • نوع و مدل پاراشوت
  • انتخاب تابلو فرمان آسانسور

این قطعات بر اساس برند، کشور سازنده، ظرفیت و مدل دارای تنوع بسیاری می‌باشد. همچنین کابین آسانسور بر اساس ضخامت ورق آهن، نوع ساخت و تزئین بکار رفته در آن دارای قیمت‌های گوناگونی می‌باشد.

  1. نحوه نصب و اجرای آسانسور

برنامه نصب و اجرای آسانسور از عوامل تعیین کننده در قیمت آن است، مراحل ساخت و نصب آسانسور که گاها به زمان‌بندی ساخته شدن ساختمان و عواملی غیر از خود آسانسور مربوط می‌شود هم، در قیمت آن دخیل هستند.

  1. قیمت قطعات آسانسور

تقریبا نزدیک به 90 درصد قیمت آسانسور را قطعات آن می‌سازد که در مطلبی به تفضیل به شرح تاثیر آن بر قیمت آسانسور می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *